Plantar fasciopathy or Jogger's heel Disease Treatment

Naarmate het warmer wordt kan het zo zijn dat u meer vocht zal vasthouden. Het lichaam is niet meer effectief met het doorsturen van het vocht en dit ervoor dat het ophoopt. Denk hierbij aan dikke voeten en enkels, maar ook dat u zwaarder wordt. Vochtophoping, ook wel oedeem, genoemd ontstaat doordat het weefselvocht niet goed door de bloedvaten in het lichaam wordt afgevoerd.

Oorzaken van vochtophoping
Oedeem ontstaat meestal wanneer de lymfevaten de hoeveelheid vocht niet meer kunnen verwerken. Er zijn verschillende factoren die ervoor zorgen dat u vocht gaat vasthouden.Veel voorkomende oorzaken voor het vasthouden van vocht kunnen zijn: medicijnen, zwangerschap, de pil, menstruele cyclus en brandwonden. Ook kan zwaartekracht een rol spelen in het vasthouden van vocht. Wanneer iemand een lange tijd staat kan het voorkomen dat vocht zich rond de weefsels in het onderbeen gaat ophopen.

Vochtophoping kan het gevolg zijn van een andere medische aandoening. Denk hierbij aan: hartfalen, nieraandoeningen, chronische longziekte, leverziekte, artritis, allergische reactie en schildklieraandoeningen.

Houden uw benen veel vocht af? En wilt u van deze klachten af? Neem contact op met Fysiotherapie Geertruidenberg!

Is oedeem te voorkomen?
In sommige gevallen kunt u oedeem voorkomen door een paar leefstijl gewoontes aan te passen. Dit geldt helaas niet voor elke vorm van oedeem.

• Verminder de hoeveelheid zout in uw dagelijkse voeding
  • Zorg voor voldoende vochtinname,1,5 tot 2 liter per dag
  • Een goede nachtrust kan u van oedeem afhelpen
  • Voldoende beweging, hierdoor kan uw lichaam het vocht beter doorsturen
  • Plan een afspraak in bij Fysiotherapie Geertruidenberg om te zien wat wij voor u kunnen betekenen.

Deze behandelmethodes kunnen u helpen bij uw klacht

• Oedeemfysiotherapie

Een afspraak maken
Wilt u meer weten over uw klachten of wilt u een afspraak inplannen met een van onze therapeuten? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 0162 - 512132, een mail te sturen naar info@fysiogeertruidenberg of door het contactformulier op onze website in te vullen.