Uw lichaam bestaat uit botten om het lichaam stevig te houden, dit wordt ook wel het skelet genoemd. Om ervoor te zorgen dat u kan bewegen zijn er op verschillende plaatsen in het skelet gewrichten (knie, schouder, elleboog). Om ervoor te zorgen dat u soepel kunt bewegen zijn uw botten bedekt met kraakbeen. Om de botten bij elkaar te houden zitten er stevige banden om de gewrichten heen. Pezen zorgen voor een verbinding tussen gewrichten en spieren. Tussen het pees en de bot zi een kussentje met vocht. Dit wordt de slijmbeurs genoemd.

Oorzaken van een slijmbeursontsteking
Een slijmbeursontsteking kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende oorzaak is een ongeluk of val. Hierdoor raakt de slijmbeurs geïrriteerd en kan ook ontstoken raken. Daarnaast kan overbelasting een slijmbeursontsteking veroorzaken. Dit komt door te vaak herhalen van bepaalde bewegingen.

Heeft u last van een slijmbeursontsteking? En wilt u van de pijn af?  Neem dan contact op met Fysiotherapie Geertruidenberg!

Kunt u een slijmbeursontsteking voorkomen?
Om een slijmbeursontsteking te voorkomen door uw gewrichten niet continu bloot te stellen aan een type beweging. Als u een sport beoefend waarbij veel eenzijdig beweegt, probeer dan oefeningen uit te voeren waarbij andere bewegingen nodig zijn.

• Zorg voor voldoende rust
  • Voorkom druk op de slijmbeurs
  • Doe geen oefeningen die uw gewrichten overbelasten
  • Zorg voor variatie in uw bewegingen
  • Draag beschermers

Deze behandelmethodes kunnen u helpen bij uw klacht

• Sportfysiotherapie

Een afspraak maken
Wilt u meer weten over uw klachten of wilt u een afspraak inplannen met een van onze therapeuten? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 0162 - 512132, een mail te sturen naar info@fysiogeertruidenberg of door het contactformulier op onze website in te vullen.