Schouder- en armklachten komen op rug- en nekklachten na het meest voor. De klachten kunnen je belemmeren bij het uitvoeren van je dagelijkse werkzaamheden. Vooral als u op werk veel of zwaar moet tillen en u uw schouder en armen veel moet bewegen. Maar ook simpele handelingen als haren kammen/wassen, aankleden kunnen erg pijnlijk zijn en onmogelijk uit te voeren.

De oorzaken van schouder- en armklachten
Schouder- en armklachten ontstaan meestal door overbelasting. Overbelasting komt door herhaaldelijk dezelfde bewegingen maken. Schouderpijn kan een gevolg zijn van slijmbeursontsteking, peesontsteking of een peesscheuring in de schouder. Daarnaast kunnen klachten ontstaan wanneer de schouder uit de kom gaat, bijvoorbeeld door een ongeluk. Armklachten kunnen ontstaan door een spier- of peesscheuring of een zenuwbeknelling. Daarnaast kunnen botbreuken en kneuzingen ook voor klachten zorgen.

Schouder- en armklachten kunnen u erg belemmeren bij het verrichten van uw dagelijkse werkzaamheden. Wilt u van uw klachten af? Neem contact op!

Kunt u schouder- en armklachten voorkomen?
Schouder- en armklachten kun je niet helemaal voorkomen. De schouder is een gewricht die u in het dagelijkse leven veel gebruikt, dus er kan weleens wat mis gaan. Dit kan uitstralen naar de arm. Daarnaast kunnen armklachten ook voor uitstraling naar de schouder zorgen. U kunt wel voorzorgsmaatregelen nemen, zodat de kans op schouder- en armklachten verminderd worden.

• Blijf bewegen, hiermee houd u uw lichaam sterk
  • Vermijd sporten die de risico op schouderklachten vergroot (zwemmen, tennissen, vechtsporten)
  • Beweeg uw arm/schouder rustig en vloeiend
  • Zorg voor afwisseling in uw houding
  • Vermijd zwaar tillen

Deze behandelmethodes kunnen u helpen bij uw klacht

• Fysiotherapie
  • Manuele therapie
  • Sportfysiotherapie
  • Medical taping

Een afspraak maken?
Wilt u meer weten over uw klachten of wilt u een afspraak inplannen met een van onze therapeuten? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 0162 - 512132, een mail te sturen naar info@fysiogeertruidenberg of door het contactformulier op onze website in te vullen.