Pijn in de borst wordt als zeer verontrustend ervaren, zeker als de pijn gelokaliseerd is in de linkerborst helft met uitstraling naar de linker arm. Er wordt vaak gedacht aan een ernstige aandoening aan het hart of longen. Gelukkig is dit niet altijd het geval. In veel gevallen zijn de klachten goedaardig. Dat neemt niet weg dat de klachten hinderlijk zijn.

Oorzaken van rib- en borstpijn
Borstpijn wordt in veel gevallen veroorzaakt door een disfunctie in de ribben. Dit komt door een blokkade van het gewricht tussen een rib en een borstweefsel. Hierdoor kan uw rib niet goed meer bewegen. Vaak ontstaan klachten na een plotselinge verkeerde beweging, bijvoorbeeld omdraaien in bed of een valpartij. Daarnaast kunnen klachten ontstaan door een verkeerde lichaamshouding of stress. Door stress worden uw spieren langdurig aangespannen, dit kan voor klachten zorgen. Daarnaast kan ook brandend maagzuur, door een zware maaltijd, voor klachten zorgen.

Rib- en borstpijn worden als zeer verontrustend ervaren. Wilt u van uw klachten af? Neem contact op!

Kunt u rib- en borstpijn voorkomen?
Rib- en borstklachten zijn niet altijd te voorkomen, maar in veel gevallen kunt u wel uw leefstijl veranderen om de kans op klachten te verminderen.

• Neem voldoende rust
  • Blijf bewegen, door beweging houdt u uw spieren soepel
  • Vermijd eenzijdige bewegingen
  • Let op uw houding, zorg ervoor dat regelmatig van houding wisselt

Deze behandelmethodes kunnen u helpen bij uw klacht

• Fysiotherapie

Een afspraak maken
Wilt u meer weten over uw klachten of wilt u een afspraak inplannen met een van onze therapeuten? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 0162 - 512132, een mail te sturen naar info@fysiogeertruidenberg of door het contactformulier op onze website in te vullen.